Alltid jag!

Hostattack hela natten! Hosta så mycket att jag knep efter andan, hosta tills jag hosta upp bubbligt slem och tillslut kräktes jag upp allt jag ätit på hela dagen, typ i 5 omgångar!!!! (tur det kanske hade moffat i mig massa nachochips ;P) Hostade med intervallen på ca 5sec i ca 6timmar!
Trodde denna natt var min sista, bad praktiskt taget min sista bön och gav min kärleksförklaring till Crille mellan andnöden och hostan! ;P
Fick totalt 0 sömn inatt!

Sötnosen fick panik och va så söt och ringde 1177 för han allvarligt talat trodde att jag skulle dö!!
-vad gör jag? Min tjej hostar så mycket att hon inte kan andas. Hon hostar tills hon kräks!

Så frustrerande också när man ringer 1177 och allt dom säger är, drick mycket vatten, ligg högt med huvudet, ha svalt i rummet. Har du druckit Molipeckt?
-NE jag har hostat här i ca 6timmar och jag har inte testat något?!? Vad f#n tror dom??
Ring vårdcentralen på morgonen och få en akut tid!!!!
Jaha kl är liksom 5 på morgonen och jag ska vänta till 8 på morgonen?
-jag håller på att dör här!! Skicka ambulansen!! Kommer inte vara vid liv vid kl 8????!!!

Men som tur var så var jag det ;) Ringde tillbaka till 1177 när jag återigen kunde andas och prata lite med henne? Fråga lite vad det kunde va och om jag kunde gå till jobbet kl 9?
Ne det tyckte hon absolut inte, hon trodde det kunde va lunginflammation eller kanske till och med kikhosta.
Tyckte mina symtom och min sjukdomsförlopp påminde väldigt mycket om kikhosta. Och med tanke på att dom slutade vaccinera barn mot kikhosta när några år innan jag föddes och började inte med det förrens 96 så var jag en av dom som kunde bli smittad. Onej var allt jag kunde tänka!!! Jätte smittsamt, vilket betyder typ karantän och en grymt långdragen sjukdom. Kan ta upp till 8 veckor att bli frisk!!! :S

Som tur var så trodde inte min läkare att det var kikhosta, men för säkerhetsskull så tog dom ett prov och jag för svar om
5 dagar.
Men istället var hon 100% säker på att jag hade fått en astmaattack!
Lyssna på lungorna, kollade svalget och testade lungorna. Såg inte bra ut :(
Grymt dålig lungkapacitet. Mina lungor fylldes inte med tillräckligt med luft när jag andades in, vilket var orsaken till att jag knep efter luft!!
Alltså så fick jag "diagnosen" förkyld astma. Har haft astma när jag var yngre men har inte haft besvär utav det på äldre dar. Men pga att jag är förkyld och haft hosta nu ett tag fram kallade det fram min astma och ledde till en astma attack.
Så nu har jag fått med mig hela Apoteket hem! :D

*astma medicin, inhalator 2ggr dagligen
*cocillana, hostmedicin.
*värk tabletter mitt smärta i bröstet, bröst korgen tog tydligen mkt stryk i natt utav all hosta. Fått typ "blå märken" invändes. Gör sjukt ont och är mör som s#t#n!!
*sömn tabletter så jag sova trots min hosta.

Även det här kan tydligen vara lite långdraget och astma medicinen kommer jag vara fast med ett tag fram över :(
Men men så länge jag blir frisk så tar jag allt läkarna ger mig.

Så har min trevliga natt sett ut, hoppas er har varit betydligt bättre än min!! ;)
Nu ska jag och älsklingen baka. Får se vad det blir för gott :D

Puss <3





Anonym

Hej! Röker du??..



URL:


Sanna

Jag gör ju tyvärr det :( höll på att sluta men lyckades inte :( dock röker jag bara 1-3 cigg om dagen.



URL: http://sannafuentes.blogg.se/





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?