BB-Väskan..

Då har jag börjat packa bb-väskan. Jisses så svårt det var har ingen aning om vad som ska packas och hur mycket man ska =S Hitta lite listor på nätet som jag gick efter! Tror iaf att det blev ganska bra, har säkert för mycket kläder med mig men vad gör det, bättre det än för lite så slipper Crille lämna mig och åka hem och hämta =D
Vad roligt det var att sätta ihop små outfits =) hihi <3

Nu det ända som fattas är typ hygien artiklar och små plock =D
 
En liten lista på allt jag ska ha med med mig =D
 
Till bebisen
*1 ombyte i stl 50 (Byxa, Body, mössa, dregis, strumpor)
*4 ombyten i stl 56 (Byxa, Body, mössa, dregis, strumpor) Då har jag valt ut ett av dem som han ska ha på vägen hem =)
*1 pyjamas  i stl 50
*3 pyjamas i stl 56
*Overall att åka hem med
*Filt
*snuttefilt
*gosedjur
*Napp
 
Till mig och Crille
*Mjukis kläder (Linnen, mjukisbyxor och hoodtröja)
*Raggsockor ist för inne skor
*Strumpor och underkläder
*Amningsbehå
*Läppbalsam
*Amningsinlägg
*schampoo, balsam, duschtvål
*Hårsnodd
*Kortlek
*Idhandlingar och alla papper som ska med
 
Kvar att packa
*Tandborste och tandkräm
*Laddare till mobilen
*lapptop+laddare
*något ätbart (Typ smörgåsar och godis =D )
*Smink
 
Saker jag ännu inte vet om jag behöver ha med
*bindor
*blöjor
 
Är det något som ni som har varit på förlossningen och bb eller ni som känner er helt säkra på det här som ni kan rekommendera jag ska ha med som jag har glömt eller något ni kan säga är helt onödigt att ha med?! Super tacksam för alla råd jag kan få!!! Är helt vilsen i det här området =S
 
 
 
 
 



Anonym

Ta inte med blöjor eller bindor ;) finns där. Men bra att ha lite sånt hemma sen. Jag köpte amningskupor och tog med. Bra om bebis inte får tag i bröstet eller om du får ont i brösten när du ammar så är dom sköna att ha på. Finns på Apoteket. Medela eller vad märket nu heter ;)



URL:


Victoria

Skumt att inlägget blev anonymt när jag skrev Victoria ;) hehe. Kom på att dom inte gillar att man ger napp direkt på sjukhuset. Tror de hade nått med amningen att göra ;) så ta inte med napp. Vi gav honom det när vi kom hem och fått igång amningen lite :p

Svar: Ja flera som har sagt det, hade ingen aning... Jag Trodde man stoppa in nappen på engång ;D hihi.. så lite man kan =S Men då skippar jag den iaf =D MEn vad bra då tar jag inte med mig blöjor eller bindor.. Amningskupor har jag med mig =D Tack för råden =D
Sannafuentes



URL:


Lali

Har börjat packa väskan idag själv, än så länge är det bara morgonrock som åkte in. Det är svårt :) o liiite kul samtidigt. Hörde att det kan vara bra att ha med sig badtofflor när man duschar

Svar: Ja jag tycket det var jätte svårt, men känns som att jag har bättre koll nu ;) Jätte mysigt tycker jag, blir så verkligt då =D när har du bf?
Sannafuentes



URL: http://babylife.blogg.se


Anonym

No necesita llevar tanta ropa para combiarte ya que tendras la del hospital, al veve tambien le ponen lo de alla ya que es mas facil para controlarlo,pero si para traerlo a casa todo lo que le pondras no olvides que estara helado asi que no olvides los guantes gorro ex. ex. panales y panos higenicos te pasaran alla, no puedes ponerte tampones por riesgo de infeccion asi que compra panos higenicos,no lleves tantas cosas por que no estaras tanto tiempo en el hospital a lo mas 2 dias. besitos nos vemos manana. /Mami.

Svar: si yo se, tror jag har packat ganska bra nu =) Gracias mami <3
Sannafuentes



URL:


Ingela

Och här sitter farmor o blir så rörd att tårarna rinner

Svar: <3
Sannafuentes



URL:


Nina

Napp rekomenderas inte om du ska amma, det kan störa då det är olika sugtekniker. Tofflor är bra att ha med, eller inneskor då det inte är bra att lägga sig i sängen med strumpor eller det du går omkring med p.ga av bakterier. Har du inte fått en lista av MVC?
Annars tycker jag att du fått med allt :)

Svar: Okej det visste inte jag då skippar jag nappen =D Visste inte det med inneskor heller, trodde de rekommendera det för att det var kallt eller behagligare, men då ska jag ta och investera i ett par =) Ne det har jag inte fått, min barnmorska visste typ inte vad jag skulle ha med mig, hon e lite skum!! Men tusen tack för tipsen! =)
Sannafuentes



URL: http://niina89.blogg.se


Anonym

mjukt toapapper.

Svar: Jasså?! Har dom inget bra på sjukan? haha..
Sannafuentes



URL:


• Amanda •

Alltså toapappret gäller bara om du själv är känslig...jag blött ner toapappret varje gång jag torkade mig eftersom jag var öm pga stygnen.
Tofflor absolut!
Nappen kan du visst ta med ifall er son får till amningen bra på en gång så varför inte den tar inte så mycket plats...
Däremot rekommenderar jag inte att packa för mycket!
Vi hade lite för mycket med oss och vi stannade ändå i 4dygn men då kom min mamma med fler saker åt oss så ha hellre en till väska hemma med saker ifall det skulle bli så att ni stannar längre som din mami kan komma med :))
Och kläder till lillen..ta 2 av varje strl istället för ner av 56...trodde vi skulle få värsta tjockisen då jag vägde mkt för jag föddes ochC med men ut kom en liten pojke i som t.o.m. Strl 50 var lite stort för haha..

Sen rekommenderar jag dig att köpa några amningskläder innan och ha med iaf en amningströjja elr linne du kommer inte orka gå ut och köpa det första tiden när han väl kommit och får ni gäster är det skönt att vara lite "påklädd" och inte behöva flasha brösten mer än nödvändigt :))

Ååh spännande ser fram emot att läsa när er prins har kommit :D lycka till verkligen och all styrka till er när det väl är dags!!!

Svar: Jaha det är därför hihi.. Har packar ner en rulle nu iaf, karln min är jätte nog med att det ska var mjukt papper så körde ner en av våra rullar i bb-väskan, hihi..Ja det tänkte jag på men nu vet jag inte om man vågar, vill inte få en utskällning utav dom. Men kan ju packa ner en iaf, som du säger den tar ju inte så mycket plats =)
Ne känns ganska lagom det jag har packat fick plats med allt i en liten väska..

Men hur låg er pojke på sf-kurvan när ni mätte? För min sf kurva har ju legat på lite över normal men nu sista gången vi var där så hade kurvan stigit nästan ända upp till den stora kurvan =( Så känns som att min bebsi kommer bli lite stor iaf..

Ja precis känns som att jag vill ha klart allt det där inna han kommer ifall man inte orkar ta sig ut, sen kommer edt va så fruktansvärt kallt i januari säkert, usch då vill man ju inte ta sig ut alls! =(

Tusen tack!!! Är så kul och följa din lilla familj på din blogg! Din lilla pojke e verkligen helt underbart söt!!! <3
Sannafuentes



URL: http://anpluscj.blogg.se/


Mathilda

Oh man blir så sugen på en liten bebis själv när man läser din härliga blogg :)
Du verkar ha allt under kontroll och det kommer gå toppen alltiopa :D
Ser framemot när han har kommit ut att följa er resa ihop (:

Svar: Tusen tack vad gullig du är! Vet inte rikgtigt om jag har allt under kontroll (känns inte som det ;P) men hoppas det kommer att gå bra ändå =)
Vad kul att du följer min blogg och att du vill stanna kvar efter min lille bebis kommer! Kramar till dig <3
Sannafuentes



URL: http://ttthilda.blogg.se





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?