Filmer

I inlägget tidigare så skrev jag om filmen pianisten kom på att jag nog inte har tipsat er om den tidigare! Dåligt utav mig ;D
En GRYMT bra film, så sorglig!! Så jag grät när jag såg den. Den handlar om förintelsen, en av dom bästa förintelse filmerna. Man blir så sjukt ledsen när man ser den här filmen! Men måste ändå rekommendera den! Den har fått 8,5 på imdb, så jag lovar er att den är bra!!


Och när vi ändå är inne på temat förintelsen så vill jag även rekommendera er några till förintelse filmer som är väldigt röande och otroligt bra!!

The Boy in the Striped Pajamas

Så Fin film om barns o skyldighet. Ni måste se den här filmen!!!! Jisses så jag grät! Den är så film men samtidigt så hemsk! 7.8 har den fått på imdb!

Life Is Beautiful

Den här filmen är så fruktansvärt fin, lite seg men fin. Orkar man titta på en djup och gammal film från 1997 så ska man se den här!! Handlar om en pappas kärlek till sin son och gör allt för att han inte ska märka och förstå att de är på ett förintelseläger. Han tappar aldrig modet eller humöret framför sin son! Den har fått 7.8 på imdb

Escape from Sobibor

är en tv serie som gick förut som finns i film också. Super bra film!! den har fått 7.8 på imdb. Sobibor är det ända lägret som judarna som var tillfångatagna där lyckades rymma ifrån! Se den, gammal men sjukt bra!!
Lägger upp lite fler filmer en annan dag =D






Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?