Det positiva och negativa med att vara gravid.

Idag har det varit en tuff dag. Var på stan med älsklingen tidigare för att göra ett bank ärende. Tanken var att jag skulle stanna kvar på stan när Crille åkte till jobbet. Men har knappt kunnat röra på mig utan att få sammandragningar vilket är jätte jobbigt! Så det vara bara att åka hem på engång och lägga sig och vila. Tråkigt :(

Innan man blev gravid så visste man inte alls hur det skulle vara, ingen som hade berättat allt det jobbiga med att vara gravid! Det ända man fick veta var hur mysigt och underbart det var! Men vill lova er det är inte lätt!! Finns många saker jag gärna skulle skippa!
Fick en bok av min svägerska, "en
Handbok för gravida eller allt man inte kan fråga doktorn om" heter boken! Det är en perfekt bok och rekommenderar alla gravida eller ni som funderar på att bli gravida, läs den!! Där skriver Vicki Iovine om allt man inte får veta innan man blir gravid och hon skriver med sån humor! Super bra bok!


Negativt:

*den jädras foglossnigen som bara blir värre.
*dessa hemska sammandragningar som jag får när jag går för fort, är kissnödig eller gör något ansträngande.
*konstant kissnödig
*inte kunna ligga på magen
*inte kunna använda jeans
*vikt uppgång
*9 månaders väntan ( alldeles för lång väntan)
*dessa hemska flyttningar
*svettningar
*den eviga tröttheten


Positivt:

*kärleken man redan känner för livet i magen.
*otroligt mysigt när han gör sig till känna.
*köpa bebis saker
*större bröst ;)
*Man går runt och är lycklig nästan hela tiden.
*drömmarna och förväntningarna om hur det kommer att va att ha lille man i
min famn
*9månader utan mens!!
*lyckoruset man får när man boar.
*lyckan man får när älsklingen pratar med magen, rör magen och känner sparkar.
*känslan utav att känna att det växer ett liv i en.
*alla presenter man får ;) hihi..
*nu har man en anledning att gå upp i vikt. ;)

Ja positiv listan går att göra hur lång som helst. Oavsett om jag har en jobbig graviditet så är det värt det! För varje negativ sak så kan jag skriva 2 positiva saker. Jag skulle absolut göra om det hundra gånger om för min lilla kille jag bär på! Kärleken jag redan känner för honom är obeskrivlig och redan så himla stark!!




Anonym

Si mi niña hermosa, si yo tuviera la oportunidad de que pudiera volver el tiempo y hacer todo de nuevo y cambiar cosas se, que lo unico que NOOO cambiaria es aver quedado embarasada,es lo mas lindo que me pudo pasar y no me arrepiento y lo volveria hacer con toda seguridad.

Svar: ja jag vet =D värt all smärta och obehag ;D men jobbigt e det ;D <3
Sannafuentes



URL:


Victoria

Det är inte så många som pratar om hur jobbigt det kan bli när bebis kommer till världen heller. Jag tänkte inte alls på alla gånger man måste gå runt med bebis på natten och sjunga och försöka trösta fast inget hjälper :/ hoppas att eran bebis är lugn och snäll hela tiden sen ;) för det skär så i hjärtat när man inte vet vad dom vill och man har testat allt men dom bara gallskriker :(

Svar: Ja jag förstår det! =( Folk verkar inte tycka det är ok att berätta och "förvarna" om det jobbiga?! usch hoppas det blir lättare för er!
Sannafuentes



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?