En dag hos oss.

Jag fick en fråga om jag kunde berätta hur en dag kan se ut hos oss med, mat sömn och osv..
Varje dag ser givetvis inte likadana ut men på ett ungefär =)
 
Vår dag brukar börja runt 06:00 med att lilleman är hungrig och vill ha lite mat. Han får då 150ml ersättning (har ju slutat amma helt nu pga att det inte gick kan ta det i ett annat inlägg).
Brukar ta upp honom till mig i sängen då och mata honom i min famn, mysa med honom lite då och så somnar han oftast om och jag får sova lite längre då =)
Runt 10 brukar vi vakna igen oftast utav att lilleman är hungrig. Så då går vi upp, lilleman får 150ml ersättning och sen leker vi lite sjunger eller gör babymassage (han har varit lite trög imagen så brukar massera han på magen för att få igång tarmarna vet inte om det funkar men det är iaf mysigt).
Sen brukar jag bada lilleman (inte varje dag, men många av våra dagar börjar så) och klä på han, han älskar att bada blir super lugn utav det.
Runt 14 så brukar det vara dags att ät igen, efter det brukar han oftast somna och sova nån timma.
Nu är det mamma timme=9 Nu passar jag på att fixa mig, laga mat och städa =)
Har vi något planerat som att träffa någon åka ner på stan eller göra andra ärenden sä brukar det vara aldelles perfekt vid den här tiden för då sover han så gott i vagnen eller bilbarn stolen. Har vi planer på fm så brukar vi ha samma rutin men vi skippar så klart att somna om där vid 6 =)
Runt 18 är det dags för mat igen, nu håller han sig oftast vaken ända fram till lägg dags som brukar vara runt
21. Byter då om till pyjamas och sätter oss i soffan och myser. Oftast så är han ganska envis på natten och vill absolut inte sova oavsett hur trött han är men tillslut ger han upp gäller bara att ha tålamod ;) hihi..
Nu brukar han nästan alltid sova ända fram till 2 då han är hungrig och villa ha mat, får då 150ml igen och så sover han ända fram till 6 =)
 
Så så ser ungefär våra dagar ut nästan varje dag, det som brukar variera är väl om vi tar sovmorgon eller inte. Även om vi får besök eller inte, brukar försöka vara ganska uppbokad på saker om dagarna tycker att det är roligt att träffa andra och umgås än att bara sitta hemma. Några dagar i veckan brukar vänner komma hit eller jag till dom och vi äter ihop och kollar film.
 
 
 
Han är väldigt lugn min lilla kille vilket gör det väldigt lätt för mig att ta med han över allt och åka iväg på saker.
Sen ger det mig även mycket frihet att jag inte ammar vilket jag tycker är jätte skönt, mat situationen tar inte så lång tid så att säga och jag behöver inte hela tiden anpassa vart jag är nånstans då lilleman blir hungrig. Sen vet jag hur mycket han får i sig och att han inte behöver äta tidigare än 3-4 timmar. =)
 



Kicki

Vilket bra inlägg! Vi har ungefär samma rutiner men det varierar lite med vår lilla tjej.. Hon somnar mellan 21-22 oftast och vaknar då oftast runt 1-2 på natten och sen 5-6 igen. "Problemet" med vår tjej är att hon låter så mkt under vissa stunder när hon sover på nätterna. Ibland så verkar det som att hob ligger o sträcker på sig o håller på till o från i 2 timmar samtidigt som hon där emellan också sover. Typ sträcker på sig o så sen somnar några minuter o håller på så. Hon är 2 månader nu. Håller er lille också på så? Hur gammal är han nu? Kram!

Svar: Hej tack tack =)Jo han låter jätte mycket när han sover, knorrar och sträcker sig men vaknar inte utan han gör det i sömnen. har vant mig nu med det så jag vaknar inte ens utav det ;D Han är 3 månader. kram
Sannafuentes



URL:


Jenny Carlsson

Jag vill gärna höra mer om varför du inte ammar som du skrev att du kunde ta i ett annat inlägg. Har en son på två veckor och kämpar som en galning med amningen, alla på Bvc o bb tjatar ju om att det är så viktigt...undrar om det verkligen är värt allt slit,han blir inte riktigt mätt,somnar hela tiden vid bröstet osv... Vore så skönt o ge ersättning tycker jag och veta att han blir mätt och nöjd :)

Sen vill jag även säga att din son är såååå fin och söt, precis som sin mamma ;) tack för en bra blogg!

Svar: Ska ta det snart jag lovar =) Jag hade oxå det problemet och alla skulle predika om hur viktigt det var att jag fortsatte, var sjukt jobbigt! Vågade typ inte sluta =( men när jag slutade blev han en helt annan person. Tycker du ska göra som du känner är bäst för dig och ditt barn! Det viktigaste är att du mår bra så att du orkar va en bra mamma för ditt barn! Så kände jag! Ersättning är mins lika bra, viktigaste är att amma 2 veckor, det nyttiga är rå mjölkern.

tusen tack =) lägger ut ett inägg så fort jag har tid!

lycka till nu! Kram
Sannafuentes



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?