Lillemans tröga mage.

Min lilla älskling börjar bli hård i magen! Både igår och idag så har jag fått hjälpt han å bajsa :(
Undrar om det beror på ersättningen han dricker? Dricker ett receptbelagt ersättning utan komjölk protein.
Men han verkar inte ha magknip, han gråter inte eller nått sånt så han verkar inte ha ont. Men han grymtar och kämpar för att få ut nått och så kommer det inget :( stackar! Kämpigt å va så liten och göra nr 2!

Nån som har några knep mot hårda magar?




sofie

min son har också problem med det emellanåt, jag kör 1 tsk rapsolja i ersättning typ 3 ggr om dagen, det brukar hjälpa :) det glider lite lättare då ;)

Svar: Ska nog testa det =)
Sannafuentes



URL:


• Amanda •

Ja som tidigare skrev har jag hört att man kan ge lite rapsolja i maten.. vet ej om det funkar eftersom jag endast ammar och han bajsar ju inte varje dag längre men enligt läkarna kan man inte bli förstoppad när man helammas... har hjälpt han att bajsa flera gånger med pysventil funkar jätte bra och han mår bättre efter det :) Funderar dock på att pumpa ut en måltid och blanda i rapsolja för att se om det hjälper men kanske blir jätte fel..
När man äter ersättning ska man bajsa varje dag..

Svar: Han bajsar iaf 1 gång om dagen men han får kämpa för att få ut nått eller så måste jag hjälpa han men en pysventil, funkar oftast men inte alla gånger. Han kämpar flera gånger om dagen för att bajsa så låter det som att det kommer nått men så har det inte gjort det =( ska höra med BVC imorgon, jag tycker han känns hård/spänd om magen också ..
kanske ska pröva det, rpasolja alltso =)
Förstår att du tvekar lite man vill ju inte att det ska bli värre och förstöra något..
Sannafuentes



URL: http://anpluscj.blogg.se/


• Amanda •

Stackarn men så har Adrián också men enligt bvc är det normalt och helt ok då han helammas.. fast hans mage är inte spänd.. Sen har jag hört qtt det inte är bra att hjälpa hela tiden med pysventil då dem kan bli vana men hör med bvc och prova rapsolja :)) hoppas det blir bättre! Jag längtar till att han böir 4månader för då kan jag börja ge katrinplommonpure :)

Svar: Nu har jag slutat med pysventilen helt! var fler som sa det så blev lite små rädd ;) Men köpte lactulos och det har hjälpt jätte bra =) Hur går det för din lilla kille något bättre imagen?
Sannafuentes



URL: http://anpluscj.blogg.se/


Jessica

Att ta tempen i rumpan funkar super bra ;)



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?