Ingen bebis än, vecka 42 (41+0)

Inte har det tittat ut nån bebis ännu! Han verkar trivas där inne, varmt och tryggt! Eller så är det för att han är halv Chilenare och har 0 tids uppfattning och alltid är sen ;D hihi.. 
Ne men nu är tålamodet på noll, besvikelsen man känner varje morgon man vaknar och ingen bebis har gett tecken på att han tänker komma ut är jätte jobbig! Längtar så mycket och vill bara ha honom hos mig nu! 
Så nu sover jag typ bort dagarna bara, orkar inte svara i tel, vill helst inte träffa nån, känner mig ganska passiv och livlös =( Därför det inte blir så mycket bloggande just nu.. Men ska inte klaga, inte ända kvinnan på denna planet som går över tiden och det är ju bara typ 10 dagar kvar tills dom sätter igång mig om han inte vill komma ut innan =) så snart för jag träffa han...
Foglossningen är som vanligt, ont gör det men jag kämpar mig ut ändå.. en liten promenad till affären blev det med mina tjejor mix och empa, sen kämpade jag mig upp för trappen utan pauser.. 
Hallobladstet verkar inte funka men gott är det så jag fortsätter med det ;) 
 
Här kommer vecko info (blev ingen förra veckan) 
 
 
Mamma: Visst är det är jobbigt att bara vänta, men det finns fördelar med att vara gravid länge. Din livmodertapp hinner mogna och hormonet relaxin mjukar upp dina bäckenfogar ytterligare. Ett barn anses inte som överburet förrän graviditeten passerat vecka 41+6. Först då brukar man börja överväga att starta förlossningen. Försök att vila så mycket du kan. Stressa inte, gör trevliga saker och sov när du behöver, vare sig det är på natten eller på dagen. Snart är resan över och en spännande tid väntar. Och när det dyker upp frågor som rör ditt lilla barns hälsa eller trygghet – välkommen in och läs goda råd och användbara fakta hos 

tryggabarn.nu eller frågor och svar om spädbarn. Lycka till med det nya livet!

 

Barnet: Otålig? Vissa barn vill helt enkelt inte komma ut efter 40 veckor... De stannar, av någon anledning som vi inte känner, ett tag till i magen. Barnet fortsätter att öka i vikt och samla på sig energi. Ett barn anses inte som överburet förrän graviditeten passerat vecka 41+6. Det är först då som man brukar börja överväga att hjälpa till med att starta förlossningen.




Christine

Trodde du hade åkt in eftersom du inte bloggat... Förstår hur otålig du måste vara! Jag har BF på torsdag, och redan nu känns det som om bebis aldrig kommer komma ut...

Svar: Ne inte än men man är inte så sugen på att blogga just nu känns som man inte har koncentration för det för man är så otålig!
Vad spännande hoppas din bebis inte är lika seg som min ;D Nervös?
Sannafuentes



URL: http://www.christinebrydling.blogg.se


Ingela

Ha ha ha va rolig du är Sanna !!! Jag gapskratta åt dina ord halvchilenare ..noll tidsuppfattning ... ja det är väl lugnt och tryggt därinne . Han håller på att laddar upp och samlar kraft för sin livs resa Kram



URL:


Victoria

Lider med dig! Hoppas verkligen att han kommer vilken dag som helst nu :) vi hörs när bebis har kommit och du hämtat dig lite! Lycka till! Kram



URL:


• Amanda •

Åh hoppas verkligen han kommer snart för din skull!
Och WOW va stor magen är, fina du :) Håll ut snart sååå - styrke kram till dig och ja vila på du det är bara bra samla på dig kraft tills det är dags :)



URL: http://anpluscj.blogg.se/





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?