En favorit!

När jag var gravid hade jag Pippi på drinken strawberry daiquiri (alkoholfri givetvis! ;P) godaste drink jag druckit! Vattnades i munnen på mig när jag tänkte på den!! Haha.. För er som inte har smakade den så smakar det som en jordgubbs slushie! Passar perfekt en kvinna som är gravid, sötsugen och extremt törstig! :D haha..
Hade aldrig smakat den innan jag blev gravid faktiskt så nu var jag tvungen och smaka om den var lika god med alkohol i! Och det var det! Absolut en given vinnare både gravid som ogravid ;D nästa gång ni ser mig vid en bar så är det med min strawberry daiquiri! ;P
Dock händer det inte så oftast att man är ute vid en bar så kanske en idé att köpa hem ingredienserna så kan man göra den en skön sommar kväll man myser på balkongen med karln eller tjejerna :D

För er som e sugna på att göra den men i te orkar ta er ut till krogen ska ni få ett litet recept på hur man gör den :)

4-6cl ljus rom (ex Havana club, añejo blanco)
Pressad lime/citron
Sockerlag eller socker
Jordgubbar
Is (ju mer is du har desto mera slushie konsistens blir det)
Några skvättar Grenadin för mer röd färg (inte ett måste! fins att köpa på ican)


Blanda allt i en blender och servera i ett fint cocktail glas! Garnera men lite bär, utimata sommar drinken! Perfekt till mys kvällarna på balkongen!
Vill du ha den alkoholfri så skippar din rom'en! :)

Enjoy!! :D


Bild tagen från Google. 

 







Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?