Mitt lilla matvrak

Lilleman är endast 3 månade och 28 dagar men för 2 veckor sen kunde jag inte hålla mig mera och var tvungen att börja pröva smakisar. Detta gick verkligen hem hos lilleman som tyckte det var jätte intressant. Nu e han helt galen i mat och tycker att det är jätte gott så det kommer nog inte bli några problem alls när vi väl ska börja äta på riktigt! =)
Än har vi endast prövat, potatis, majs, morötter, katrinplommon och banangröt. Utbudet utav smakportioner för 4månader är inte så jätte stort, men har tänkt och göra lite egna smakisar någon dag när jag har tid och ork.
Majskrokar har vi oxå prövat och även det var en hit ;P
Väntar nog ett tag med fruktpuréer då jag hör att man ska låta dem pröva vanlig mat först innan dom för pröva efterrätter. Så dom inte bara vill äta det goda =) Så fruktpuréer kör vi nog efter 5-6 mån..
 
Vi prövar lite nästan varje dag, nån tesked! Sen kör vi banangröt varje kväll. Sempers banangröt, en halv dl vatten och 3 matskedar pulver, som det står på baksidan för smakportion. Lilleman slukar allt! Han älskar det! Har även börjat ge han katrinplommon istället för lactulos, för att få igång magen. Det får han på kvällen när han äter gröt. Funkar jätte bra och magen kommer igång dagen efter. I början fick han bara nån tesked men det gav inge resultat så nu kör jag på 1/3 utav burken, blir alldeles lagom!
 
Längtar tills lilleman blir 5 månader och få börja smaka kötträtter =D
Tänk att det här kan va så roligt och intressant för mig ;P haha..
 
   
 
 






Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?