Hur lång tid tog det för er?

En lite privat fråga ni grabbar behöver inte fortsätta läsa det här inlägget ;)

Hur långtid tog det för er att läka efter förlossningen?
Jag sprack under förlossningen och fick sy, vet inte hur mycket jag sprack eller hur många stygn jag fick.
Ganska strax efter förlossningen så mådde jag ganska bra där ner, förvånansvärt bra! Inge ont och sluta blöda ganska snabbt!
Men nu efter ca 5 veckor så har jag fått jätte ont, kan knappt sitta ibland och så blöder jag från stygnen! Inga stora mängder med det kommer blod! Nån mer som råkat ut för samma sak?
Har också fått jätte mensvärk men inte sån mensvärk som jag hade innan graviditeten utan mer värk som man hade när man ammade och livmodern drog ihop sig. Och smärtan sprider sig över nästan hela magen och lite ut mot svanken, är det normal? Börjar jag kanske få mens? Hur lång tid efter förlossningen kom mensen igång för er?
Ringde gynmottagningen och fick prata men en "gammal" "bitter" tant och hon sa att ibland kan stygn gå upp men vi gör inget åt det nu tyckte hon! Och om det läker fel så ta vi ställning till det sen?! Ska det vara så? Bör dom inte undersöka en? Vad gör jag? Tacksam för råd? :)




Anonym

Llámame y conversamos pero de todos modos creo que debes hacer que te revicen,después de Jimmy quede menstruando o sangrando un año entero,en cuanto a los puntos puede que se estén entrando las puntas en los eridas ósea Asia dentro.
No esperes mucho
Llámame



URL:


Malin mamma till Adam

Jag har fortfarande ont i benen/skelettet innanför snipan / kissen vad du kallar den. O de var normalt upp till 6mån eft förlossning. Mkt får ta tid fast man inte vill det. Man vill känna sig "normal" helst veckan efter förlossningen .. Jag blev sydd mkt! :/ mina stygn var helt läkta o tråden hade ramlat av på min efterkontroll 7v ef förlossning. Min Adam var 10v igår. Jag fick mens 5-6 efter förlossningen och nu har jag min andra mens igen:/ tråkigt hade varit skönt att slippa den lite till. Hoppas det var till lite hjälp . Lycka till med resten.



URL: http://minusa.blogg.se


Victoria

Så får dom ju inte säga!!! Vad var det för en idiot?! Jag tycker att du kontaktar din bm och kollar om hon vet vad du ska göra. Jag hade ju 1 stygn som gick upp och det var lugnt sa dom men om det är flera måste dom ju sy igen?! Läkaren som kollade mig hade på någon salva som gjorde att det drog ihop sig så det inte skulle bli nått fult ärr eller att jag skulle få problem sen. Bäst att få det där kollat nu innan du får nått mer problem :/ :)



URL:


Josephine

Ring din Mvc och be om en undersökning!



URL: http://Mammajosephine.blogg.se


Jenny

Mensvärken du känner är förmodligen eftervärkar. Men då jag tolkar att du slutat amma är det inte alls omöjligt att du är påväg att få mens heller. Olika kroppar tar olika tid på sig att komma i fas med menscykeln men brukar inte komma igång så länge man ammar. Vad gäller stygnen låter det ju konstigt att man skulle vänta tills det läkt fel för att kanske behöva större åtgärd för att fixa det? Skulle säga att du kontaktar din BM så hon får kika hur det ser ut och bedöma efter det. Alt ringa om och se om du får samma svar om någon annan svarar... Lycka till och grattis igen till er fina pojk :)



URL: http://babylycka.blogg.se


Nina

Jag tycker att du ska ringa din barnmorska. Efter båda mina graviditeter har allting varit helt läkt och känts bra efter att jag slutat blöda. Kan ju vara någon infektion och sånt ska man alltid kolla upp. Hoppas det ordnar sig!



URL: http://niina89.blogg.se





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?