Svenskars hemliga liv..

Svenskars hemliga liv.
Efter två 2timmars hårda dans pass och massa svett så har jag kurat ner mig i soffan med självklart fortfarande huvudvärk :S
Kikat på Svenskars hemliga liv, handlade om plastik operationer, tatueringar, percingar, bodybulding, om att förändra sitt utseende generellt! Det var ett bra avsnitt och gav mig en tankeställare..
Varför tycker folk det är så fel att ändra sitt utseende? Och vem bestämmer vad som är snyggt? Vad som är normalt?! Varför får man inte se ut som man vill utan att folk ska döma än?!
Jag är iaf helt för att förändra sitt utseende om man vill det och mår bra utav det. Det var ett par med i avsnittet som hade fullt med tatueringar, percingar och massa inplantat, som tex horn. Visst jag tycker inte det är så snyggt, men vem är jag och säga vad som är snyggt?!
Dom tycker att det är snyggt och det är väl det som är huvudsaken?! Att man mår bra med sig själv att man gör det som gör en nöjd och glad och inte vad andra tycker!! dom kanske tycker jag är jätte full å ser tråkig ut men inte skulle dom komma och försöka ändra mig och påpeka hur jag ser ut?! Det är oss "normala" människor som det är fel på som inte kan acceptera hur andra väljer att se ut! Bara för att majoriteten ser ut på ett visst sätt, är det så alla måste se ut och är det som är normalt, snyggt osv? Och så har vi det, Visst tycker jag att det är okej att vara nyfiken, jag är själv nyfiken! Gör det ont, hur är det gjort osv men inte okej å rå glo ifråga sätta och döma!! Samma sak gäller plastik operationer! Vad är det som är så fel med det? Är det nått man vill förbättra så varför inte! Det är ju jag som ska leva med min kropp å då vill jag ju att det ska se ut som jag vill!! Så fort man ser en tjej med förstorade läppar, silikon tuttar och tunn midja så antar man att hon är på ett visst sätt.. Korkad, lättfotad, arrogant m.m, men är hon allt det här pga sina plastik operationer?! Förändras människan för att utseendet förändras?! Hmm..? Kanske, men jag tror nog personen är det samma oavsätt hur han/hon ser ut!
Jag har förstorat läpparna för typ ett årsen och blev jätte nöjd och jag är fortfarande samma person ;P
Sen fins det dom som är extrema som som tillslut blir blinda och utvecklar ett missbruk och som vilket missbruk som helst är det ohälsosamt.. Gränsen där är nog ganska hårfin och olika för alla, jag tro att när man väl börjar med att ändra sitt utseende, plastik operationer tatueringar träning m.m, så ska man nog ha ett mål och bestämma sig redan då var gränsen sitter och vad som är för mkt och hur man inte vill se ut tillslut!!

Saker jag vill göra:

*Göra läpparna igen (mest för att juvadermet har börja gått ur läpparna och jag vill ha dom som dom va när jag precis förstorade dom)
*spruta in 0,5ml i båda kinderna(gillar mina kinder men skulle vilja att dom var mer markerade, samma orsak varför man skuggar kinderna med rouge, för att ge illusionen utav mer markerade kinder)
*Göra en helsleeve på höger arm(för ni som inte vet vad en helsleeve är, tatuera hela höger armen)
*sätta 2 skindivers på varsitt nyckelben (som jag har vid örat)
* förstora brösten inte nå enorma men 1-2 stl större ( bara för att jag tycker det är snyggt)

Thats it! :D Och det är vill jag inte göra inte för att jag inte är nöjd med mig själv, osäker eller tycker jag är full! Utan det här är vad jag tycker kommer göra mig snyggare ;D Så nu vill jag inte höra "nej du behöver inte förstora brösten eller läpparna, fixa kinderna eller tatuera dig, du är fin som du är!" JAG VET att jag är fin som jag är!! :) Men jag vill va ännu finare och det här är vad JAG tycker är fint och vad JAG skulle trivas i!! Inte DU! Tack för mig och puss på er! Hoppas ni fått en lite tankeställare ni med och blir lite ödmjukare och accepterande! Men bara om ni själva vill ;P haha!! <3




Anonym

Finare kan du inte bli....!!!! :)



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?