Kärlek och giftermål <3

Tror ni på kärleken? Jag vet inte om
Jag gör det?! Men vet iallafall att jag hoppas på kärleken, om jag säger så! :) Har inte hänt nått mellan mig och Crille eller så men började bara fundera! Jag jobbar ju inom äldreomsorgen så jag möter ju många äldre par så att säga! :) Och tycker det är så fascinerande hur länge dom har varit gifta.. Vissa har varit gifta sen dom var 18-19 år!! Å dom kommer varje dag å tar hand om sina respektive, så kärleksfullt å så fint.. Å dom har så mycket att berätta om sina liv ihop och om varandra.. Äkta kärlek, å hur dålig han/hennes respektive är eller hur mycket vård han/hon behöver så är dom där vi deras sida nästa varje dag!! Underbart! Vet att det kanske var en "synd" eller "fult" å skilja sig förr i tiden och därför många inte skilde sig men samtidigt har dom ju kämpat för deras förhållande och inte bara get upp.! Och det är ju inte så att dom vantrivs med varandra och känner att det är ett måste att vara med varandra utan dom älskar verkligen varandra, å har dom tappat kärleken nångång (som dom antagligen har gjort) så har ju dom lärt sig hitta den igen!! Känns som att nu förtiden tar man kärlek å giftermål så lätt! Man ger hellre upp än att kämpa lite extra för den man antagligen nångång i tiden älskat gaska mycket för att gifta sig med! Är man för lat nuförtiden för att kämpa? Lever man hellre själv än att lägga in den där extra växeln för ens förhållande? Eller är det så att man är rädd att gå miste om något bättre? Nu är ju det så vanligt å gifta sig å sen skilja sig efter ett par år! Är det så det ska va?! När man gifter sig avlägger man ju ett löfte "i glädje å sorg, i mörka och ljusa dagar." inte bara i glädje och ljusa dagar!! När jag gifter mig så ska det vara för alltid! Okej, jag kan ju självklart inte veta att det kommer att bli så men det är vad jag vill och det är så jag ser på giftermål! Å skulle jag skilja mig så tror jag inte att jag skulle gifta om mig! Men det kan man ju självklart aldrig veta så klart! :) Sen vet ju inte jag varför de som skiljer, skiljer sig! Kan ju finnas tusen anledningar, misshandel, missbruk m.m och då är det självklar att man ska skilja sig! Man ska ju inte leva i ett självdestruktivt förhållande!! Men dom som ger upp bara så där för ingenting.. Varför?! Jag tycker iallafall ett förhållande är värt å kämpa för, jag skulle aldrig släppa Crille utan att kämpa för att försöka få det att funka! <3 Blev mycket svammel nu men aja bara mina tankar :)
Nu ska jag vila en stund! Puss <3




Anonym

Åh, du är bara för söt!!! :)



URL:


Sanna

Hihi tack så mkt :D <3



URL: http://sannafuentes.blogg.se/


Anonym

Du har ett hjärta av guld, och det kan ingen ta ifrån dig ♥ ...



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?