News paper nails!

Nu har jag prövat tekniken "news paper nails" Skrev tidigare ett inlägg om det med ett step by step klipp! Var super lätt att göra, tog inte heller så jätte lång tid. Det som tig tid var ju att vänta på att naglacket skulle torka innan man tryckte på texten men annars gick det andra väldigt smidigt å snabbt. I videon använder dom sig utav naglack lite mer å det gråa hållet (en tidning är ju lite vit grå) men jag hade ingen så jag använde mig utav ett vit naglack, tycker det blev lika snyggt, skillnaden är inte stor! I videon använder dom även sig utav ett tvätt sprit men pga av att jag inte hade det + plus att jag inte tycker det låter så hälsosamt för naglarna och nagel banden så testade jag att trycka på texten med vanligt vatten, gick minst lika bra! Rekommenderar det istället!! Krukset är att trycka dit texten ordentligt! Ju längre du håller texten och ju mer du trycker desto starkare text blir det (svårt å förklara utan att visa men ni får kika på videon) Väldigt VIKTIGT att vänta tills det vita naglacket har torkat ordentligt annars blir det som på mitt pekfinger! (vet inte om ni ser så bra på bilden nedan) även väldigt viktigt att efter man tryckt på texten å ska lacka att man drar lacken 1 gång å försiktigt annars kletar man ut texten! Sen när det har torkat kan man lägga på flera lager lack! Ni får pröva er fram :D Sen kan man ju förska göra det lite snyggare än vad jag har gjort, ta bort färg på kanterna, måla lite snyggare och trycka på texten rakt ;P Men gjorde det ganska fort och slarvigt! =D Nästa gång tänkte jag pröva trycka på korsords rutor :) lär ju bli coolt eller vad tror ni? :D aja! Lycka till! nu ska jag krypa ner i säng för imorn är det fotografering! :) puss puss <3

 




Emma

Sjukt häftiga naglar !!!



Btw. Jag älskar din blogg. Haha. Du uppdaterar ofta. Skriver intressanta saker. You Go girl :)



URL: http://endelavmeej.blogg.se/


Anonym

ja, snyggt som bara den!!!!



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?