Dagboken- Jag sökte dig och fann mitt hjärta

Så jag har gråtit!! Till och med Crille skvätte en liten tår! ;) The notebook är nog den vackraste filmen jag någonsing sett och den sorgligaste! Jisses så bra den var! Ni måste se den!! Absolut den mest sevärda filmen jag sett på länge vill jag lova, kan satsa pengar på att ni inte kommer kunna hålla er från gråt!

 

Orginal titel The notebook

filmen är baserad på en roman av Nicholas Sparks, regisserad av Nick Cassavetes.Filmen utspelas i dåtidens södra USA på 40-talet där Rachel McAdams från Wedding Crashers och Ryan Gosling från Murdered by numbers spelar huvudrollerna, men också i nutid då samma roller spelas av Gena Rowlands och James Garner.

Den handlar i korthet om en kvinna med alzheimer som bor på ett äldreboende där en "främmande" äldre man besöker henne varje dag och läser högt ur en bok, som handlar om ett ungt par, som kommer från olika samhällsklasser. "Allie Hamilton och Noah Calhoun träffas en sommar och inleder en romans. När sommaren är slut tvingas de skiljas åt då Allie börjar på college i New York och Noah stannar kvar i Seabrook. Efter några år korsas deras vägar igen, och trots att flera år har gått och Allie är förlovad med en annan man, så kan de inte släppa taget om varandra." Det handlar också om det älder paret, men vill inte berätta för mkt, ni får se själva, ni kommer förstå och älska den!! Fått 7,9 på IMDB.


En annan film som är helt underbar också en såndär film om sannkärlek är "A walk to remember" också helt underbar bölar nästan hela filmen. 7.1 på IMDB.



Anonym

Båda verkar bra!



URL:


Anonym

Man har hört från många håll att dom ska vara väldigt bra.



URL:


Sanna

Dom är JÄTTE bra så fina! och hjärteskärande! gud så jag grät!



URL: http://sannafuentes.blogg.se/





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?