Kvarg diet!

Nu är jag i fullgång med dansen igen! Skönt, hiphop idag sjukt kul!

Börjat på en diet som jag ska kombinera med dansen i 2veckor nu. Haha, får se hur det går ;)
En kvarg diet, ska alltså äta kvarg 2gånger om dagen , och en normal måltid. Har mätt och vägt mig så om 2veckor så får jag se resultatet :)

08:00 1 Banan 90kcal

10:00 200g Kvarg med 1/2dl müsli 399kcal

13:30 200g Biffstroganoff, 1potatis 313kcal

19:00 20g Cashewnötter 116kcal

21:30 100g Kvarg med 1apelsin 129kcal

Tot: 957kcal
Total kaloriförbräning 2 614Kcal

Visst ser det mumsigt ut ;) haha.. Usch!




Empa

Nee fy fanken! det ser ju ut som glass, men när man vet va det är... :P



URL:


Anonym

Så, finns det någon generell regel man bör gå efter, eller hur vet man hur många kalorier man ska äta ungefär varje dag?



URL:


Sanna

Empa: Haha, ja inte det godaste men man vänjer sig =)



Anonym: Hmm, ja du det är faktiskt olika, väldigt individuellt. Beror helt på din fysiska aktivitet, kön, vikt, ålder och vad ditt mål är med det. Men Generellt så ska man äta mindre kalorier än vad man förbränner för att gå ner i vikt. Jag Förbränner med dans och med min naturliga förbränning en 2500-3000 kalorier om dag (beror på hur mkt dans jag har den dagen) Jag försöker hålla mig under 1000 kcal om dagen, men detta för att jag vill gå ner ett par kilo ganska snabbt! Sen ska man tänka på att inte bli mansikt så att det blir ohälsosamt för kroppen! Det bästa är ju att äta sunt och träna och gå ner sakta i vikt ;)

Men Ett annat tips för att veta på ett ungefär hur mkt kalorier man ska äta var dag, är att ta 30kcal per kilo. Alltså vill man gå ner till ex 60kg så ska man alltså äta 1800 kcal/dag. Skulle du hålla dig till denna summa varje dag under tillräckligt lång tid skulle du minska i vikt. Sen om man vill gå ner ner fortare så får man ju minska ännu mer på kalorier. Men kom ihåg att dra ner på de dåliga kalorierna och ersätta det med bra och nytta kalorier. Tänk ungefär så här det tar ca 18 dagar att gå ner 1kg om du dra ner på 500kcal/dag.

Hoppas du fått lite tips iaf ;D hihi..

Fråga gärna mer om träning och kost, inte för att jag kan så mkt men min pojkvän är väldigt bra på det =D

kram



URL: http://sannafuentes.blogg.se/





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?