Kony 2012.

Jag har tittat på den här videon och mig rörde den djup! Jag har även läst om han "kony" om och kritikerna och jag ser inget annat en positivt med den här videon!
Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma att det här faktiskt händer i andra länder, att det är ett stort och viktigt problem, och ja jag vet att vi har vetat det länge och att det har på gått länge att det är inget nytt, men är det då inte läge att någon gör något??
Att folket går ihop och visar att det är inte okej och gör sina röster höra tillsammans är nog det starkaste vapen och jag tror att det kommer leda till att större personer tar tag i det här!
Massa kritik har även rikt mot organisationen invisible children som står bakom den här videon, att alla pengar inte går till barnen i Uganda och att de samarbetar med den lokala armen.
Men man måste ju faktiskt förstå att en del av pengarna måste gå till andra saker för att kunna förändra, som i det här fallet att väcka global uppmärksamhet, sprida kunskapen till världen om Kony genom videon och andra sätt vilket är organisationen största syfte.
Och givetvis så måste de samarbeta med någon lokal för att kunna fånga Kony, sen att även den lokala armen är ett problem i Uganda, ja med det får man ta tag i sen, en sak i taget.
Man måste börja någonstans..!!! Och visar man någonstans att världen inte accepterar det här så kanske det är lättare att arbeta mot och förbättre.
Och det sägs även att kony lämnat Uganda och hans "arme!" är inte lika stor längre. En talesperson för Ugandas militär säger att Konys styrkor nu för tiden är så små att de inte ses som ett stort hot längre.
Ne men han är ju fortfarande fri om inte i Uganda så i andra länder och han spridit fortfarande död och förstörelse. Kony är en av världen största krigsförbrytare, han har varit efterlyst sen 2005, anklagats för omfattande brott mot mänskliga rättigheter, däribland extremt våld, slumpmässiga mord, bortrövning av barn, stympning, sexuellt slaveri av kvinnor och barn, tvångsrekrytering (ofta av barnsoldater) och ett antal massakrer. Så snälla se på videon, 30min lätt värt det! Och om ni känner som jag sprid den vidare på facebook, Twitter, er bloggar vart ni än kan dela med er!
Lånade bilder från google. Konys offer.



Anonym

Fy så hemskt... Helt galet att såna här saker faktiskt händer i världen. Jag blev riktigt ledsen över detta... :(



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?