Lite om min graviditet

Hitta en rolig lista där man kan svara på lite frågor om sin graviditet. Tänkte kan vara skoj att läsa om, som minne för mig tills nästa gång man är gravid så kan man jämföra =D
 
 
 
 
När fick ni reda på att du var gravid?
Söndagen den 29 mars fick vi reda på att jag var gravid. Då var jag i vecka 6.
 
Var det planerat?
Nej det var det inte.
 
Hur gammal var du då?
25
 
Vem var den första som fick veta?
Min syster och Empa var dom första som fick veta =D

Hur tog din partner det?
Vi belv båda jätte chockade först, var inte alls planerat och vi hade inte ens en tanke på att skaffa barn än på ett tag. Så vår första tanke var ju givitvis "shit vad gör vi?
Tog oss ganska lång tid att smälta det och när vi väl hade gjort det så började vi prata om vad vi skulle göra. Vi tog även kontakt men en abortkurator och pratade med henne innan vi bestämde oss för att få lite tops och råd. Efter ca en 4 veckor tog vi beslutet att behålla vår lilla bebis och sen den dagen har både jag och Crille varit sjukt glada och längtat som tokar!
 
Mådde du illa under graviditeten?
Jag mådde inte illa alls under någon del utav graviditeten, men var extremt trött och hade jätte mycket migrän i början utav graviditeten.
 
Hade du mycket foglossningar?
Ja, jag har hemsk foglossning, redan från vecka 15 började dom och blev bara värre. I vecka 22 blev jag sjukskriven. Och det kommer inte bli bättre =(

Hade du någon hormonrand?
Ja en svag hormonrand har börjat framträda.
 
Fick du bristningar?
Ehh ja en hel del men ganska ljusa/svaga så dom syns inte så hemskt mycket tycker jag, än iaf ;D… magen är ju inte liten precis :)
 
Vad trodde du att det skulle bli för kön?
Jag trodde stenhårt på att det skulle bli pojke och på första ul fick vi veta att det var en pojke. Får se när han kommer om vi sett rätt eller fel ;P
 
Vad ville du att det skulle bli för kön?
Ville att det skulle bli en pojke eftersom att det var ju det jag kände på mig hela tiden men blir blivit lika glad för en flicka.
 
Hade du några speciella cravings?
I början var jag riktigt tokig i piggelin, det blev lite bättre sen men satt fortfarande i. Vindruvor har jag varit tokig i hela tiden.
 
Vad gillade du för mat?
Inge speciellt, allt =D
 
Någon maträtt du avskydde?
Nej inte vad jag vet. Fisk isf men det gjorde jag innan graviditeten oxå ;D
 
Hade du halsbränna?
Ja usch kom som ett brev på posten i slutet på vecka 28
 
Behövde du kissa ofta?
Ehhh AAA. I början gick jag upp och kissa konstant, så jag misstänkte att jag var gravid. Sen av tog det i mitten men nu är det tillbaka för att lilleman sparkar konstant på blåsan.
 
Hur mycket gick du upp?
hittills har jag gått upp 14kg
 
Är du nöjd över din graviditet?
Har haft en väldigt tuff graviditet med ryggsmärtor och foglossning. Men mitt mirakel i magen är värd varenda smärta!
 
 
 
 
 



Empa

<3 underbart!! :D

Svar: <3
Sannafuentes



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?