Är alla gravida kvinnor lika larviga som jag?

Helt sjukt vad minsta lilla grej kan göra en orolig!! Är det bara jag som är så nojjig för allt eller är alla gravida kvinnor lika larviga som jag?
Måndags natt fick jag för mig att jag inte känt lilleman sparka på hela dagen!! Oftast så är lilleman väldigt livlig på morgonen sen underdagen så sover han och sen vaknar han till igen på kvällen och har party nästan ända fram till 4, vilket resulterar till att jag oftast får gå upp och kissa ett x-antal gånger om natten och inte får så mycket sömn alls! Men i måndags så kände jag honom inte alls verken på morgonen eller på kvällen, ringde till förlossningen och de bad mig att dricka ett stort iskallt vatten och buffa på magen men inget hände! Så ringde tillbaka och dom bad mig komma upp. 4:30 på natten åkte vi upp till förlossningen för att lyssna på hjärtat så jag skulle vara lugn och kunna sova! När vi väl kommer upp till förlossningen och jag ligger där på sjukhus sängen och barnmorskan ska lyssna på hjärtat börjar lilleman sparka som tok!!! PINSAMT!! Hahaha.. Självklart var det inget fel på killen utan han hade bara vänt så han antagligen låg med ryggen utåt och sparkade inåt så jag inte kände! Men dom mätte han lyssna på hjärtat och så fick vi se han så det var ju skönt! Men kände mig så dum, kände mig så dum att jag nästan börja gråta i bilen hem, hahaha! Hormoner!! Men dom var så snälla där uppe och sa att jag gick ringa när jag ville och vad det än va, behövde inte alls känna mig dum! <3 Är det bara jag eller är alla så? Hormoner? Rädsla? Oro?

Man var ju grymt trött igår! Vi kom ju inte hem föräns 05:30 så blev inte så mycket att göra igår blev ärenden på försäkringskassan, sova och sen kom kära Sandra och Grimaldi och underhöll mig till älsklingen kom hem <3

Nu är det fika som står på schemat :)

Så man var ju skapligt trött




Jenny

Det är inte bara du :) Jag tror att majoriteten av alla förstagångsmammor är precis likadana. Åtminstonde var jag det :) oron börjar nu och håller i sig hela livet sen ;) Grattis till din nya roll som mamma!

Svar: haha.. det är skönt å höra att man inte e ensam! Man känner sig så dum, oron bli så ångest /panikliknade utav jätte larviga saker.. Stackars Crille som får stå ut med än =S
Sannafuentes



URL:


Victoria

I v. 22 vart jag orolig och fick göra ett extra ultraljud ;) så du är inte ensam! ;) det är ju det bästa man har! Klart man oroar sig. :D

Svar: Vad skönt å höra =) kände mig så dum, haha..
Sannafuentes



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?