BVC

Upd: ett inlägg som skulle komma ut i fredags men pga att blogg.se appen strular som vanlig kommer den ut i dag ist.


BVC blev inte riktigt som jag tänkt.
Pga att lillemana kiss börjat lukta igen (enligt mig) och han hade en temp på 37,9 vilket inte är feber men kanske en början på feber tyckte vår BVC skötetska att vi skulle vänta med vaccinet till nästa vecka. För att se så inte han får feber pga något annat!!
Till en viss del var det skönt att slippa sprutan idag för jag var så nervös över den men samtidigt så hade jag förberett mig mentalt på att lilleman skulle få den Idag. Nu istället måste jag stressa över det en hel vecka till och förbereda mig igen :S

För övrigt gick allt super lilleman frodas som han ska 66cm lång och 8200kg. Min stora lilla kille, när ska han sluta växa?

Fick även massa frågor besvarade, att allt vi gör är rätt och vi ska fortsätta som vi gör! Vi vet bäst och vi känner våran son bäst! :)
Skönt det!
Vet att det är inte bara jag som känner så här utan att dom flesta mammorna tycker det är lite jobbigt med alla "råd" man får från alla håll å kanter. "Så här gjorde jag" "det är inte bra för dom" "så här ska man göra" "ska du inte göra så här" m.m!
Är jätte glad över att folk bryr sig mycket nog för att anstränga sig men jag KAN och jag VET hur man ska göra! Jag vet vad min son tycker om, vad han kan, vad han inte kan, vad som är bra och vad som är dåligt!
Och när jag är osäker så kommer jag fråga, om inte min BVC sköterska så nån annan i min närhet!
Man bli så förvirrad när alla säg hur och vad man ska göra! Alla har olika råd och alla säger olika! Det gör en bara osäker på en själv och man blir så tveksam, känns som att man kanske "skadar" sitt barn på något sätt! :(
Det som är gaska intressant är att alla mammor som slänger ut "råd" själv säkert tyckte det var jobbigt när andra la sig i och berättade för dom vad som är bäst för deras barn!
Sen vill jag poängtera att ALLA barn är olika! Som min BVC-sköterska sa! :)

Nu menar inte jag någon speciell person så jag hoppas ingen tar illa upp eller tar åt sig! För det är inte bara 1 som gör så utan flera ;P







Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?