Uppdatering

Satan i gatan dessa värkar är inget å leka med!! :S
Påminnelse till mig själv! GÖR INTE OM DET HÄR!! eller snarare ANVÄND KONDOM! Hahaha.. Skämt å sidå!

Igår kväll fick vi åka hem för att vila lite, mitt värkarbete hade inte kommit igång ännu så vi fick en tid att komma tillbaka imorse! Kl 10 skulle vi va här!
Lilleman är tydligen lite slö i pulsen därför dom vill hålla lite koll på han men inget dom är oroliga över säger dom! Jag känner att han sparkar och har sig som en tok så det känns som att han vill bryta sig ut genom naveln! :S

Iaf, somnade när jag kom hem ca 20:00 var helt slut efter en hel dag på förlossningen. Men ca kl 23:30 så vaknade jag upp utav att jag börja känna av värkar tillslut blev dom så jobbiga att jag inte kunde ligga kvar och försöka sova. Klev upp, duschade, jisses så skönt det var, ett tag iaf!
Lät Crille sova så han kunde vara pigg, la mig å titta på tv och försökte andas igenom värkarna! Men runt 7 utan en hel natt sömn och värkarna som blev BETYDLIGT mycket starkare så väckte jag Crille, vi åt frukost och så åkte vi in tidigare.
Lillmans puls är tydligen fortfarande lite slö, värkarna är ca 7min täta, MEN jag hade inte öppnat mig något!!! :'( besvikelse!! Och dra mig baklänges vad ont det gjorde när dom undersökte mig!! Trodde jag skulle dö! Börja faktiskt att stört tjura! Kunde inte slappna av så bm kunde inte riktigt nå livmodertappen så hon typ stångade sig in kändes det som!!!

Ska det gör så ont ni som vet? Eller var hon hård hänt?! Crille ba du kan väl ta det lite lugnt så kanske det inte gör så ont på henne!! Han blev jätte frustrerad på henne och tyckte jätte synd om mig! Mitt underbara hjärta!!!

Värkarna blev värre i smärta iaf, dock inte tätare! Stod inte ut efter ett tag, helt slut av att inte sovit, mådde sjukt illa och kunde inte hantera smärtan tillslut!! Så vi fick ett rum, lades in och jag fick morfin spruta, lugnande och bricanyl för att sova lite! Fy så skönt ca 5 timmar har jag sovit nu! Så härligt å få slappna av! Nu har mina värkar börjat igen med 7-10 min mellan rum, starka som satan men nu känner man sig psykiskt piggare för att ta sig igenom dom! :)
Få se vad som händer nu, antar att dom vill ta en CTG kurva igen och försöka undersöka mig igen! Panik, ångest inför det!! :'(

Aja uppdate senare om jag orkar nu ska jag fortsätta klocka mina värkar och vänta på bm!




Christine

Stackare! Förstår att det måste vara frustrerande att inte ha öppnat sig, när man kämpat sig igenom massa värkar... Lycka till och hoppas det går framåt snart!

Svar: Ja det blev jobbigt var så utdraget, men tycker det blev jobbigare när jag fick värkstimulerande och det gick snabbare då, blev så intensivt =(
Sannafuentes



URL: http://www.christinebrydling.blogg.se


Sarah Jonsson

Hette bm Desirée som va hårdhänt? För henne hade jag när hon skulle kolla hur öppen jag va, hon tog i så hårt så hon hade hål på hinnorna med näven :P hoppas allt går bra, kämpa på!! Snart har du din lilla prins i famnen :) Kram

Svar: Ne det var en utländsk bm vet inte vad hon hete men desiree undersökte mig sen tyckte hon var jätte försiktig och bra.. Men kanske för att både jag och Crille berättade för henne innan att den andra hade varit så hårdhänt och att hon skulle va försiktig =)
Sannafuentes



URL:


Victoria

Jag kan inte minnas att de gjorde så ont :/ hoppas dom är snälla med er och att du får en bra tjej/tant som förlöser dig! Snart snart är han här! Kram

Svar: Alla var toppen både på förlossningen och bb =D
Sannafuentes



URL:


Nina

Kämpa på, snart är det över och smärtan är bortglömd! :)

Svar: tack nina men tror jag aldrig glömmer smärtan ;D
Sannafuentes



URL: http://niina89.blogg.se


• Amanda •

Gjorde asont på mig med men det var för att de inte riktigt kom åt.. hoppas allt går bra du starka kvinna!! :))

Svar: Det gjorde dom inte på mig heller, fy så obehagligt det var =( Tack vad gullig du är =) man kände dock inte sig så stark ;)
Sannafuentes



URL: http://anpluscj.blogg.se/


Burgitta Eriksson

Vad duktiga ni är o så skönt du fick sova lite o hämta nya krafter, för de behövs på den här resan! Låter som bm var onödigt hårdhänt, för så där ont ska det inte behöva göra! Kämpa på nu, när ni snart har den lille i famnen o känner hans ljuvliga närvaro så är konstigt nog smärtan 'värt det' så där efteråt!! Kramar

Svar: Tack birgitta =) Ja det var super skönt å få sova lite =) ja gick mycket bättre när nästa sköterska undersökte mig =) kramar
Sannafuentes



URL:


Lilla mamma patricia

esto no es tan facil,pero somos tan valientes que lo logramos, si es doloroso todo lo que te agan asi que no te asustes solo trata de relajarte y respirar corecto y largo, te amo mi niña y ya pasara todo y tendras tu recompensa, besitos y Para Crille fuersa porque para el no es facil ver como estas sufriendo, que te aga masaje por todos lados para que te puedas relajar y asi el se cienta util y le sirve de terapia besitos a los dos.
Mamma patty.



URL:


Maria kulseth

Håll ut, vet att det gör satans ont, men det är de värt, för när du väl har han i din famn, så har du nästan glömt det ;) lycka till nu

Svar: Tack maria! Ja det gjorde SATANS ont! Men Vet nog inte var fysisk smärta är förens man fött barn ;D
Sannafuentes



URL:


Natalie - Liten i magen <3

Åh lycka till nu. Stå ut lite till, snart är han här!!! :D Du får säga samma sak sen när jag ska föda så får vi se om jag är lika possetiv ;) haha. Har ingen aning om hur ont det gör än men snart är er fina,fina son hos er :D !

Svar: Hahaha.. jag lovar, men tror inte att du kommer att vara det ;D Väntar nog med att skriva min förlossningsberättelse till efter du har fått din lilla bebis ;P hihi ..
Sannafuentes



URL: http://www.liten2013.wordpress.com


Sandra

Jobbigt. :/ Men det kommer vara så värt det. Stå ut! :) LYCKA TILL!!

Svar: tack gums <3
Sannafuentes



URL: http://ssandrao.blogg.se


Jenny Carlsson

Fy va jobbigt men duktig är du!!! Kämpa på och snart har ni er son i famnen,,,, kram och lycka till!!!! Tänker på dig nu.

Svar: Tack <09 var långdraget men tillslut så kom han =D
Sannafuentes



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?