Sommar avslutning..

Då är pinglan stängt för sommaren! Otroligt tråkigt !! :(
Blev avslutning hemma hos Miriam (fröken) där det bjöds på sångstund, korv och tårta :)
Hela hennes trädgård var full med föräldrar och barn! Har aldrig sett så mycket folk i en trädgård!! Hihi jätte mysigt!
Synd bara att inte vädret var med oss och bjöd på härlig sol! Det hade varit perfekt!




Ingela

Va mysigt ni har det ! Och va fin filten blev !



URL:


Kicki

Hej! Jag förstår inte hur ni kan ha ett så aktivt liv.. Är du aldrig trött? Hur fungerar nätterna för er? Här är det jämt berg och dalbana och min 4 månaders har svårt att sova ofta. Ska vi iväg på dagen o hon är trött kan hon inte somna var som helst, i vagnen el nåt alls.. Hur gör man :(

Svar: Hej!Jodå jag brukar vara trött ibland, men har alltid varit en person som tycker om att ha mycket att göra. Men sen har jag ganska tur jag har en liten kille som sover bra och somnar överallt. Våran kille sover hela nätterna med 1 matning runt 1. ammar inte så ibland kan ju killen hjälpa till. Sen vaknar han runt 5-6 och då äter han igen. Så han är ju ganska morgon pigg men brukar somna om runt 8 igen om jag inte har tur och han somnar om där runt 5-6 igen.
Sover hon inge bra på nätterna heller? e det magen eller sover hon bara oroligt?
Hur man gör?! Åh det e så svår fråga tror det beror mycket på barnen och sen så är inte jag nån barn expert! Men jag tror mycket på att man faktiskt kan forma sitt barn om man har tålamod och upprepar samma sak tillräckligt många gånger. Vänja barn till saker tror jag funkar. Vår lilla kille är ju van men massa folk runt omkring sig så det e inget som stör han när han ska sova. Jag brukar även försöka passa in mat med sömn, typ ska han sova middag så ger jag han mat innan exempelvis i vagnen och sen somnar han samma sak när han ska sova för natten. Men inte så lätt att passa in mat om man ammar, kanske du fortfarande gör?
En annan sak som är ganska bra som jag har varit sten hård på som min bvc sköterska rekommendera mig är att lär min lilla kille att somna själv ,vilket även det underlättar lite att han kan somna in vart som och han inte blir så knuten till mig när han ska sova. Var en pers i början, mycket spring fram o tillbaka stoppa in nappen osv men sen så efter ett par gånger så gick det jätte bra, nu somna han helt själv i sin egna säng i sitt rum.. Min bvc sköterska sa även att barn sover mycket bättre när dom sover i eget rum för då störs dom inte lika mycket utav oss, min lilla kille sover i eget rum och tycker faktiskt han sov mycket bätter efter det men vet inte kan va en inbillning..

vet inte riktigt vilka mer råd och ge men hoppas det blir bättre för er! kramar till er och lycka till!
Sannafuentes



URL:





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?