En arg bebis

Igår kväll var första gången lilleman fick ett riktigt långdraget hysterianfall!! Han bara skrek och grät helt hysteriskt! Inget jag gjorde hjälpte, han var så trött men ville inte sova, han var inte hungrig för han hade typ nyss fått mat, han ville inte leka, inte mysa och inte ha nappen! Han var fullkomligt otröstligt! Mitt mamma hjärta grätt nog lika mycket som han!! :(
Tillslut så gjorde jag en flaska mat till, han hann nog inte ens få i sig 20ml innan han tvär slockna!! Han ville tröst snutta, just då kände jag lite ångest över att jag inte ammade längre! trots att jag kommit till ro med mitt beslut att sluta amma för både min skull och hans skull, (amningen var bara jätte stressigt och jobbigt för båda oss!) så kändes det ändå jobbigt ifall det bara var att han ville tröst snutta, så kunde jag fått honom att lugna sig mycket tidigare!
Men jag undrar om det bara var det? Han har varit annorlunda både igår och idag, kinkigare! Han har inte varit lika nöjd som han brukar vara, undrar om han kanske inte blir mätt? Kanske måste äta mera? Men det var inte så längesen jag ökade ersättningen till 150ml! Han kanske börjar få en tand?! Han är ju så tidig med allt!! Eller så börjar han bli sjuk?! Det är iallafall inte magknip för det vet jag hur han är då det här är något nytt!
Aja hoppas det bara tillfälligt och det blir bra snart igen :)

Försökte ta en dagensbebis bild med sina nya kläder med det gick så där. Lilleman tyckte det var roligare och bussa med mamma ;) ❤
Hade besök utav kompisen Ossian också blev en gos bild på dom oxå :) Dom satt och tå flörta lite med varandra oxå ;D ❤




Zandra!

Hmm ibland (läs ganska ofta) så går det inte att förstora din text utan att det blir väldans suddigt!! Läser via Iphone. Puss <3

Svar: jasså vad konstigt?! Blir inte så på min mobil. ska kolla upp det om det är min blogg sida som krånglar.
Sannafuentes



URL:


Caroline Westman

Vad jag har hört, så ska man helst inte vista sig vid andra bebisar när de är så små. Då det finns mycket virus som går, te x RS virus. Jag har själv en liten på 3månader, och jag låter inte henne träffa andra bebisar än. Och jag är stenhård att ingen är förkyld om de vill hälsa på eller om vi hälsar på någon. För dessa små liv är så känsliga sägs det. Jag vet inte om det stämmer, men jag själv är hellre på den säkra sidan. Hoppas han mår bättre snart. :)

Svar: jag tror mera på en tillväxt period än förkylning. Han liksom känns inte sjuk. hoppas det vänder snart.
Sannafuentes



URL: http://carulinenilssun.blogg.se


Nelia

Låter som ett språng i hans utveckling. Ladda ner appen The Wonder Weeks. Vi går efter bf-datum o hade nyligen några tuffa dagar med vår W som varit otröstlig, och det märks att något händer, han fokuserar på mönster, o allt runt om honom som aldrig tidigare. En stor mental-förändring som sker. Kanske samma får er liten?

Svar: åh tack för tipset ska ladda ner den. ja jag hoppas det är något sånt, verkar som det iaf han vill mera och verkar vilja äta mera..
Sannafuentes



URL: http://nelayah.se


Amanda

Men Sanna Adrián har också varit sådär otröstlig och bara för jag ammar betyder det inte att han tröstas lättare.. :)
Han var jätte jobbig en dag och ingenting funkade TILLSLUT åt han och så ssomnade han nästan på en gång så känn inte så ibland vet dem själva inte vad dem vill ;)
Kram!



URL: http://anpluscj.blogg.se





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?