Svar på frågor!

Nu ska jag ta och försöka svar på frågorna som ställdes på ett tidigare inlägg: 6 underbara år

-Hur många syskon har du?
Jag har 2 syskon en storasyster (Marcia) som är 10år äldre än mig och en lillebror (jimmy) som är 2år yngre än mig! Själv är jag 25 snart ;) (1 februari) om ni inte visste det.

-Hur många syskonbarn har du?
Jag har 4 syskonbarn, två från min stora syster. Anthony 12år och Danillea 8år Och sen 2 från min lillebror Alicia 4 och Gabriella en 7 månader.

-vart är du uppväxt? hade du en bra uppväxt?
Jag är uppväxt i Uppsala. Jag hade väl en lite stökig uppväxt så att säga ;)
När jag var lite så bodde vi i stenhagen, mamma, pappa, syrran, lillebror och jag. Min lillebror hade en grav ADHD diagnos vilket inte gjorde vardagen nå mycket lättare. Pga brist på kunskap utav omgivningen så försvårade det livet för min lillebror ganska mycket som liten vilket ledde till uppbrott och uppror hemma. Han hade en väldigt svår tid. Detta gjorde att all min mamma tid gick åt han.
Sen har vi min stora syster som var i sin bästa tid (med bästa tid så menar jag vildaste ;P) TONÅRER, behöver jag säga nått mer ? haha.. Tonåren och vad allt det innebär, haha.. Iaf det tog ju självklart mycket tid från min mor det med. Pappa jobbade runt omkring sverige som försäljare så han var ju inte hemma så jätte mkt så att säga.
Det ledde väl till att jag blev oundvikligt bortglömd som mitten barnet. Så jag flyttade till mina morföräldrar. Där bodde jag från jag var 10-11 tills jag fyllde 14. Det var väl inte det lättaste heller efter som de var ganska gammalmodiga och var väldigt stränga! (inget dåligt menat eller så för jag älskar dom och ångrar inte en sekund att jag flytta dit) Men när man börjar komma in i tonåren gjorde det ganska svårt att dom var så stränga och man blev ju ganska rebellisk ;)
Iaf i samma veva som jag höll på att komma in i tonåren så träffade jag min första pojkvän som inte var utav den bästa slaget.
Det gjorde att jag kom in i en väldigt ond cirkel och började festa och sånt väldigt tidigt. När jag började i högstadiet så flyttade jag tillbaka hem till mamma, då hade mamma och pappa skild sig och mamma flyttat till en lägenhet i salabacke med min bror.
Eftersom jag redan hade kommit in i en ond cirkel med dåligt umgänge så blev det inte mkt bättre i högstadiet. Det blev en lång period med innehåll utav, dålig skolgång, fest, droger, polis och socialen.. nog om det, i slutet på högstadiet när jag väl gjort slut med min första pojkvänn så träffade jag min andra pojkvän, vilket var som en lite små räddning för mig =)
Vi flyttade ifrån uppsala han och jag till Västerås för att börja ett nytt liv.
Här bestämde jag mig för att ta mig i kragen sluta upp med det destruktiva beteendet och sköta skolan. Vi var tillsammans i ca 4 år.
Så så såg min uppväxt ut =D Lite strulig men ingenting jag ångrar, för allt jag gjort, gått igenom och de människor jag träffat har format mig till den personen jag är idag. Stark, självständig och en tjej med skin på näsan ;D

-Hur träffades du och din pojkvän?
Jag och Crille träffades när jag gick sista året i gymnasiet. Vi träffades ute på krogen (silk) genom en gemensam kompis. Mins exakt vad det var för kväll ;) floor filler hade dansuppvisning på silk den kvällen =)
Självklart kom han fram till mig och bjöd upp mig på en dans ;D haha löjligt det låter men så var det. Efter den kvällen träffades vi en annan kväll på pluto och sen på en fest. Så efter tredje ögonkastet var jag helt såld ;D haha
Jag bodde då fortfarande men mitt ex vilket gjorde det hela lite komplicerat men när vi gjorde slut och jag och Crille började dejta så gick det väldigt fort för oss. Jag flyttade in till han och hans mor och där bode vi i några månader, sen flyttade vi in i en lägenhet som han redan hade köpt på bomansgatan, så efter en ca 3-4 månader in på förhållande så bode vi redan ihop.
Och nu efter 6 år så är vi fortfarande tillsammans och bor ihop ;D hehe <3
Bilden är från vår inflyttnings fest på bomansgatan.

-Vart jobbar du? trivs du?
Jag jobbar på ett gruppboende, där det är både demens och äldrepsykiatri patienter. Jag har jobbat där i ca 5år. Trivs jätte bra med både jobbet och personalen. Har alltid gillat att jobba med människor speciellt människor i behov av stöd. Min första tanke var att jobba med barn i behöv av stöd, som assitent i skolan eller nått sånt men efter ett par dagis jobb så kände jag att det inte var något för mig. Älskar att ha barn runt om kring mig men att ha 30 barn som når upp till en decibel nivå som inte går att förklara så tackade jag för mig och fortsatte att jobba bara på gruppboendet =)

-Vilka bloggar brukar du läsa?
Jag brukar läsa:
www.finest.se/missjana- tycker hon är en stark och intressant tjej. Hennes inlägg har alltid en mening och dom är väldigt djupa :)
www.skitungarna2011.blogspot.com- Det här är en helt fantastisk blogg! Emma som skriver den är en helt otrolig och osjälvisk människa som gör nått sjukt betydelsefullt i den här världen. Har skrivit om hennes blogg i ett tidigare inlägg.>här<
www.blogg.veckorevyn.com/ellinorak/- Fin och kreativ tjej.
www.nattstad.se/lindahemrell- För att hon är min danslärare och är sprallig och skriver alltid om roliga saker hon gör.

-Favorit klädaffär? H&M, Ginaticot och nelly.com

Vilken är din favorit bok/serier/film?
Oj jag har så många! haha
hmm.? Favorit-serier just nu är walking dead och vampire diaries. favorit film?? Många många många, haha.. Men Dirty dancing, Grease, note bok och Color purple. favorit bok? Snabba Cash, twilight trilogina och pojken som kallades det (hemskaste boken,men väldigt bra och gripande)

-vad gillar du att göra på fritiden förutom att dansa? Umgås med killen, kompisar och titta på film ;P



ingela

Underbart att du delar med dig av ditt innersta ... ditt liv ... blir så rörd .. Du har berättat mycket tidigare för mig .. men genom din blogg lär jag känna dig ännu bättre ! Älskar dig ...det vet du redan !! Kram / Svärmor



URL:


Empa

<3



URL:


En trogen läsare!!!

Älskar din blogg kram :)



URL:


Jana

Tack vad snällt sagt! :)<3



URL: http://Finest.se/MissJana


Anonym

Du är en oerhört stark person som delar med dig av det här till oss andra.



URL:


Anonym

Verkligen fint o väldigt starkt av dig att dela med dig av något så personligt! Tack :)



URL:


Sanna

Ingela: tack Ingela vad kul att du känner så, blir så glad över att du läser min blogg! Älskar dig med det vet du! Kram <3



Empa: <3



Jana: U well come jana! =) tråkigt dock att du tagit bort din blogg =( Hoppas allt är bra med dig och att du kommer tillbaka när det känns bra och du mår bra! Kram på dig! <3



Anonym + anonym: Tack så mycket för dom fina orden det gör mig verkligen glad! <3<3<3



URL: http://sannafuentes.blogg.se/





Sanna Fuentes
 

MAIL


URL





Spara?